Tři kroky od potenciálního zákazníka k prodeji

Jan Nekl Jan Nekl

Sdílet

  • Tweet
  • Sdílet na Facebooku

Ano je mocné slovo. Pouze se třemi písmeny otvírá dveře, hýbe horami a odemyká úspěch ve vašem podnikání.

Je velmi těžké získat ANO, když se zabýváme obchodem ve sférách, kde chybí osobní kontakt, který je opravdu zásadní. Soustřeďme se na „získání“ ANO v našem podnikání každý den. Odpověď „ANO nebo NE“ dělá věci černobílé a přesně nám říká, kam směřovat svou energii k větší úspěšnosti při vytváření obchodních příležitostí.

V online marketingu dostáváme „malé ano“, už když návštěvník otevře naši stránku. Bez ohledu na to, jak se tam dostal, prokázal určitý zájem o naši nabídku, obsah, produkt nebo službu. Velmi podstatné je využití tohoto „malého ano“ k dostání onoho „velkého ANO“.

Bohužel mnoho e-shopů má nákupní proces velmi komplikovaný. Místo maximálního zjednodušení, po zákaznících požadují spoustu údajů, a stavějí tím otravné překážky do průběhu nákupu. Proto je na čase zpomalit, vrátit se na začátek a znovu se zamyslet, jak maximálně usnadnit potenciálním zákazníkům nákup a uspokojit jejich potřeby.

Ukážeme vám tři klíčové věci, které vedou k vyšší úspěšnosti prodeje

Snadné nalezení

Pro online prodeje je králem zákazníkova zkušenost a znalost. Lidé už většinou vědí, co hledají, a chtějí to co nejsnadněji najít. Zde platí slavné „Pravidlo tří“

Každý by měl být schopen dostat se k požadovanému produktu pomocí tří intuitivních kliknutí. Pravidlo tří může být použito na každou webovou stránku, a proto shrňte celý nákupní proces na pouhá tři kliknutí.

Každé z těchto tří kliknutí je jeho vlastní „malé ano“, které musí vyvrcholit ve „velké ANO“. Můžete se spolehnout na vnější pomoc, která vás ujistí, že následujete chování vašich zákazníků. Existuje spousta programů, mezi něž patří např. Trendemon a MixPanel, které sledují chování zákazníků od prvotního dojmu až ke konečnému potvrzení.

Prodej pomocí příběhu

Proces od malých ano až k finálnímu velkému ANO by se měl rozvíjet jako příběh. To znamená, že klient je hlavní postava, jeho problém je váš společný nepřítel a řešením je váš produkt.

Umožněte zákazníkovi představit si, jaký přínos pro něj bude mít nákup vašeho řešení.

Nabízejte dárky za nákup

Průzkumy dokázaly, že dávání pozorností za uskutečněný nákup, je skvělý způsob, jak generovat nové prodeje založené na potřebách konkrétního zákazníka. Tyto odměny uspokojí každého člověka přesně podle jeho preferencí, které jsou zjišťovány z historie nákupů. Následně jim můžete nabízet přesně co chtějí, a to je přiměje říci „ANO”.

Máte něco, co zákazníci chtějí. Hlavní je stavět na „malých ano”, které vyvrcholí ve „velké ANO” tím, že zjistíte, co zákazníci potřebují a produkt jim prodáte atraktivní, ale co nejsnadnější cestou. Čím dříve začnete, tím lépe. Tak s jakým malým ano začnete vy dnes?