Zlepšete své soustředění na práci

Jan Nekl Jan Nekl

Sdílet

  • Tweet
  • Sdílet na Facebooku

Váš telefon zvoní nonstop, chat-okna se hromadí, běžíte na další schůzku. Hektické tempo je bohužel v dnešní době normální pro mnoho z nás a z toho plyne zvýšená potřeba soustředění na vytyčené cíle. Zkrátka musíte začít používat svou mysl řízeným způsobem. To sice může znít jako nejnovější módní trend, ale opak je pravdou. Metoda zaměřující se na přítomný okamžik funguje již po staletí, jen my na ni v životě stále více zapomínáme. Přitom v praxi může přinést významné zvýšení produktivity a spokojenosti na pracovišti. Je třeba vytvářet prostředí, které podporuje zaměstnance v tom, aby se plně soustředili na svou práci, podněcuje lepší výkon, prospěch většího týmu, klientů, zákazníků apod. zúčastněné strany. Tyto benefity jsou důvodem proč velké firmy jako Google, Apple a další skočily do světa vnímání. Všichni přece přemýšlíme o tom, jak vytvořit zdravější, více vyvážené pracovní prostředí.

Zde jsou některé z poznatků a tipů, jak plně zapojit svou mysl při své rutinní činnosti.

Darujte si svůj čas. Naplánujte si 30 minut týdně, kdy spolupracovníci vědí, že budete mimo dosah. Zda v tento čas odejdete pryč nebo jednoduše jen vypnete PC a zavřete kancelářské dveře, je jen na vás. Pravidelný odpočinek je velmi podstatný. Ačkoliv jeho účinky na stres jsou okamžité, pokud si vyhradíte konkrétní čas a budete se ho držet, můžete jeho význam ještě zdůraznit.

Netlačte na sebe. Jedním z nejkomplikovanější části praktického uvědomování se na pracovišti je ponechat stranou přístup orientovaný k úspěchu, který vám vždy pomohl dostat se dopředu. Poté, co zavřete oči, bude váš mozek pravděpodobně klást zběsilou otázku: „Jsi tam ještě?“ Místo toho, abyste reagovali nebo se odsuzovali za to, že jste nedosáhli osvícení, všímejte si chvilku svých myšlenek. Řekněte si: „to, co cítím, je netrpělivost…“ Pak se vraťte k vnímání svého dechu. Utvrzení se, že se nesnažíte stát uznávaným, je jedním z nejlepších způsobů, na kterých svou praxi.

Najděte si průvodce. Průvodce meditací je dokonalý pro začátečníky. Je mnoho učitelů, kteří vydávají audio záznamy v různých délkách. Vyhledejte místní jógu, meditační studio nebo online videa na internetu.

Počítejte. Zavřete oči a počítejte 10 vdechů a vydechujte nosem. Sledujte, co to udělá. Najděte si chvilku na 3-5 hlubokých nádechů. To je okamžitá injekce klidu pro mysl. Na chemické úrovni to snižuje aktivitu sympatického nervového systému. Také to snižuje hladinu stresových hormonů, jako je adrenalin a kortizon, vytváří prostor pro více pohody a méně strachů.

Zažeňte nespavost. Meditace přispívá k dobrému nočnímu spánku, který dělá zázraky s dobrou náladou, tvořivostí a celkovou pohodou. Vyhněte se 30 minut před spaním sledování digitálního vysílání. Lehněte si a zkontrolujte si pomocí své mysli, jestli vaše tělo relaxuje. Vaše klouby, kolena, oči, lokty, kotníky,……všechno.

Dostaňte meditaci mezi své přátele. Meditace funguje jako hromadná aktivita. I když mlčíte, účast ve skupině znamená, že můžete klidně sedět, smát se nebo diskutovat o svém pohledu. Nejenže to vytváří skvělý sdílený zážitek, ale zároveň je také těžší na tuto schůzku zapomenout..